دنیای تصویر

شناخت و تنظیم دوربین

دنیای تصویر

شناخت و تنظیم دوربین

تکنیک نورپردازی

تکنیک نورپردازی هنری دشوار و عملی است که با روش های مختلف در سینما و تلویزیون قابل اجرا است. روش های تجربی، روش های مکانیکی و شیوه های خلاق که سبب زیبا و خلاق شدن یک اثر تصویری می شوند از این جمله اند. کتاب "تکنیک نورپردازی در تلویزیون و سینما" کتابی عملی است که سعی دارد روش های نورپردازی را علاوه بر سینما و تلویزیون در مورد عکاسی از طبیعت بی جان، کارهای نمایشی و دیگر    رسانه های دیداری هم به کار ببرد.                  .

فیلتر‌های ND داخلی



فیلتر‌های شیشه‌ای ND در دوربین‌های دیجیتال می‌توانند با کاهش نور ورودی به دوربین، حتی در زیر نور طبیعی روز هم امکان استفاده از دیافراگم‌های باز و عمق میدان‌های کوتاه را فراهم کند. سیستم چهار لایه فیلترهای ND در دوربین می‌توانند حجم‌های متفاوتی از نور را از خود عبور داده و میزان نور ورودی را در اندازه‌های 0.6 (2-stop) ، 1.2 (4-stop) ، 1.8 (6-stop) و ND0 تغییر دهند. با استفاده از این فیلترهای داخلی با کیفیت ، می‌توانید به راحتی در نور شدید روز هم دیافراگم دوربین را تا حد ممکن باز کنید و از پس زمینه بسیار محو تصاویرتان لذت ببرید.

روش کار دستگاه تلویزیون



دستگاه تلویزیون سیگنالهای الکترونیکی تولید شده به وسیله دوربین های تلویزیونی و میکروفون ها را دریافت و دوباره به صدا و تصویر تبدیل می کند.آنتن تلویزیون سیگنالهای ارسالی از آنتنهای فرستنده رادریافت می کند و سپس آن رابا سیم به ورودی آنتن درپشت تلویزیون می رساند . هنگامیکه تلویزیون را روشن می کنید سیگنالهای صوت و تصویر از یکدیگر و از موجهای حامل جدا می شوند. صدا به بلندگوهای تلویزیون انتقال می یابد و سیگنال تصویر به لامپ تصویر وارد می شود که آن را به شکل تصویر در صفحه تلویزیون به نمایش می گذارد.

لامپ تصویر


هنگامیکه سیگنال تصویر از سیگنال صوت جدا می شود به سه سیگنال رنگی جداگانه قرمز, آبی و سبز تقسیم می شود. لامپ تصویر تلویزیون این سیگنال های الکتـریکی را روی صفحه به نور تبدیل می کند . لامپی که در اینجا نشـان داده شده است لامپ ماسک سوراخدار می باشد. انواع دیگری هم هستند اما این نوع پر مصرف تر است.
در پشت لـامپ تصـویر سه تفنگ الکترونی وجود دارد که پـرتوهـای الکترون را به سوی صفحه پرتاب می کنند.الکترونها بخشی از اتمها بـه شمار مـی روند. همـه اتمها هسته ای در مرکز دارند که الکترونهایی به دور آن می چرخند .الکترونها بار الکتریکی حمل می کنند. مقدار الکتریسیته ای که از تفنگ می گذرد به قدرت سیگنال اصلی بستگی دارد.
صفحه نمایش درجلوی لامپ تصویر قرار دارد کـه با ذرات یـا نـوارهای باریکی از فسفر پـوشیده شده است . سه نـوع متفـاوت فسفر بـه کار مـی رود . وقتی اشعه الکترون به آنها برخورد می کند یکی به رنگ قرمز , یکی سبز و دیگری به رنگ آبی می درخشند.

پرتو الکترونی قوی باعث می شود تا فسفر بیشتر بدرخشد و پرتو الکترونی ضعیف درخشش کمتـری ایجاد می کند. پـرتوها در یک زمان خاص هر یک به یکی از سه نقطه یا نوار فسفری مـی تابند واز گـوشه بـالا سمـت چپ صفحـه تلویزیونی شروع کرده و به سمت راست و پایین صفحه حرکت می کنند تا این کار را برروی کل صفحه انجام دهند.

در پشت صفحه تلویزیون صفحه ای فلزی با هزاران سوراخ ریز وجود دارد که ماسک سوراخدار نامیده می شود. برای هر سه نقطه فسفری صفحه یک سـوراخ وجود دارد . ماسک به گونه ای قرار گرفته که هر سه اشعه الکترونی فقط می تواند به فسفر مناسب خود بـرخورد کند. یعنی اشعه قرمز به فسفر قرمز و ...

سه پایه ون تن

سه پایه دوربینهای استودیویی برای تنظیم دوربین در حالتهای مختلف

روش تغیر رنگ در تنظیمات دوربین pmw200

برای کاربران تنظیمات اولیه دوربین همیشه مهم بوده . دوربین pmw200 با توانمدی که در پیکچر پروفایل طراحی شده . میتواند رنگها رو گرمتر یا سردتر کند . فقط کافی است در ستآپ دوربین رفته و با استفاده از گزینه وایت که در پیکچر پروفایل است تم تصاویر رو گرمتر یا سردتر کرد .